vrijdag 2 mei 2008

Outback, Uluru en heel veel rood zand

Lokatie:Alice Springs, Australie

Goede Dag!!

He lezers, ik heb al weer effe niks van me laten horen, dat komt door dat er in de woestijn niet veel internet en telefoon mogelijk is. Dit simpelweg omdat er bijna niks is. Het is hier weer helemaal geweldig met een dikke 35 graden.

Woendag 23 april hebben we Port Lincon verlaten (heelhaas want was leuk daar) en zijn we naar het noorden gaan rijden. Na 300 km hebben we een overnachting plek gevonden op Station Pandurra. Een Station is een grote boerderij met heel veen schapen (waarom het een station heet weet niemand). Deze station had 20,000 schapen op een gebied van 250,000 hectare lopen. Toevallig was precies toen het schapenscheren aan de gang. Dit hield in dat er 40 man in de weer waren om alle schapen binnen 4 weken te scheren. We hebben ons bij het schapen scheren naar binnen gelult en hebben meegekeken hoe het er daar allemaal aan toe gaat. S'avonds hebben we Wombat's kunnen bekijken (zie foto's) een of andere opgevoerde hamster (tot 50 kg!) die een paar mensen in de camper hadden.

Donderdag zijn we doorgerenden naar Port Augusta om daar inkopen te kunnen doen. Na de hele auto afgeladen te hebben zijn we de Stuart HW opgegaan om de woestijn in te gaan. Ons eerste stop was Woomera waar we wat raketten en dergelijk hebben gezien. Deze stad was te uitgestorfen om de nacht door te brengen (vonden wij dan) en we zijn doorgereden naar Glendambo. Dit is eenb wegrestaurant met een camping erbij. Op deze camping hebben wij Sanne en Willem ondmoet. Deze stonden met een kapote klep vast in de woestijn en waren deze klep aan het repareren. Deze avond hebben we samen met Sanne en Willem drinkend doorgebracht.

Vrijdag zijn we doorgereden naar het welbekende Copper Pedy. Hier hebben we een ondergrondse camping gevonden (ja raar ik weet het). We hebben deze dag een Opaal grot bezocht met een rondleiding daarbij en hebben de nacht doorgebracht in de grot. We hadden gehoopt op een goede nachtrust omdat we de tent niet uit zouden branden door de zon maar door de herry waren we de dag daarna toch weer vroeg wakker.

Zaterdag zijn we naar een andere camping gegaan in Copper Pedy. Hier hebben we de was en dergelijk gedaan.Hierna hebben we de stad verkent. Het mooie aan deze stad is dat het voornamelijk ondergrondse huis heeft. Het hoogtepunt van de stad was wel een of ander ondergrons 4 sterren hotel dat er echt mooi uitzag. Ook hebben we nog een ruimteschip zien liggen uit Mad Max 3. S'avond hebben we nog effe een paar cafetjes bezocht.

Zondag zijn we doorgereden naar Marla maar omdat dat een ghetto was vanwege de Abo's zijn we doorgereden naar Kulgera. Hier hebben we de nacht door gebracht op een trukkers plek. Hier hebben we ook veel Road trains gezien waar we ook een aantal foto's van hebben gemaakt.

Maandag zijn we doorgereden naar Uluru. Deze hebben we tot halverwege beklommen en daarna zijn we om de hele rots heengelopen (10 km). De rots is echt prachtig om te zien met heel veel extreme vormen en grotten en zo. Ook zijn we zo een grot effe ingegaan om een paar foto's in Uluru te maken. Hierna hebben we de zonsondergang bekeken en alle foto's die gemaakt moetsen worden even gemaakt. Hier hebben we 2 engelse ondmoet waar s'avond nog wat mee gedronken hadden.

Dinsdag zijn we naar The Olgas gegaan. Dit zijn rotsen in de buurt van Uluru. Hier hebben we een wandeling gemaakt welke erg mooi was. S'avonds kwamen we Willem en Sanne weer tegen op de camping. Tevens hebben we Dingo's gezien op de camping.

Woensdag zijn we naar nog effe naar Uluru gegaan. Hierna zijn we verder gaan rijden naar Kings Canyon. We hebben overnacht op een picknick plek. Toen we hier aan kwamen hebben we gelijk een grote fik gemaakt. Om 22 uur kwam ik er ineens achter dat de beziene tank van de auto lekte! Deze hebben we gelukking nog wel kunnen maken maar dit heeft ons zeker 5 liter beziene gekost.

Donderdag zijn we naar Kings canyon gereden en hebben deze in de brandende zon beklommen. We zijn bij deze klim bijna zonder water komen te staan maar hebben het met veel dorst net kunnen reden. Tijdens deze trip heb ik mijn eerste wilde slang gezien in Aus. s'avonds hebben we met een paar gisten van een tour rond een kampvuur gezeten.

Vrijdag zijn we doorgereden naar Alice Springs waar we laat in de middag aan kwamen. Eindelijk had ik weer berijk met me telefoon en kon ik effe met Karin en me ma lullen. Tijdens dat we de stad aan het verkennen waren kwamen we Sanne en Willem weer tegen en hebben met hun ouwehoerend de avond doorgebracht.

We blijven nog een paar dagen in Alice en gaan dan door naar het Noorden richting Darwin.

De groeten!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Erik!!

Ik zat je foto's te bekijken en wilde gaan commenten dat ik het zo een prachtige foto's vond en dat ik jaloers op je was enzo, TOTDAT ik die walgelijke foto van die spin op het einde zag.
Hahaha wat ben ik blij dat ik daar niet bij was geweest, denk dat ik zo flippen!

Maar je hebt er niks over geschreven dus blijkbaar was het voor jou niet zo indrukwekkend :-)

Have fun daar! (al enig idee trouwens wanneer je aan je terugreis gaat beginnen of moet ik dat maar niet vragen? ;-))

Liefs

Anoniem zei

Hey rukker,

Alles nog steeds lekker daar tussen de kangaroes? De eerste avond Ajoc zit er alweer op, en zoals altijd weer de nodige biertjes in je nek gekregen! Morgen avond Golden Earring dus dan wordt het echt knallen! Ivo en Jos zijn er dan ook dus zal wel weer flink rellen worden met die gozer, haha! :)
Veel succes nog met de trip!

Laterz

Anoniem zei

hee Erik leuk om te lezen dat t goed met je gaat. en lief kadootje voor karin.
grappig een vriendin van mij zit nu ook in darwin :P

David zei

Kerel,

Zo te lezen zit je af en toe lekker back to nature :D Zijn die kangaroes nog een beetje te eten? ;)

Ik heb onlangs trouwens ook geboekt en m'n vertrekdatum is 27 januari, dus wie weet kunnen we elkaar nog ff gedag zeggen ;) 'k Ga eerst een maandje naar NZ, dan terug naar Sydney, o.a. een surfcursus doen, beetje werken ofzo, dan Aussie rondtrekken. In oktober ga ik dan 2 maanden duiken en chillen op Fiji en daarna weer terug naar Sydney om af te sluiten met oud & nieuw :D Btw, bij welke reisorganisatie hebben jullie geboekt? Ik bij Activity International...

'k Spreek je weer! David