dinsdag 17 juni 2008

Kust in zicht! en meer dingen langs de oostkust

Lokatie: Mision Beach, Australie

He mensen!!

Goede dag mensen! Ik zit ondertussen op de oostkust en ben aan me laatste weken begonnen. Mijn eindbestemming is Cains en daar vlieg ik over 2 en halve week weer richting huis. Hier nog een verhaal van wat ik de laatste tijd heb meegemaakt.

Dinsdag 3 juni zijn we in Richmound gebleven. S'avonds heb ik wat mensen ondmoet en daar de avond mee doorgebracht. Tijdens deze avond heb ik een kapotte camera gescoort, dezelfde als die ik had (die ook stuk was) maar dan met een wel werkend beeldscherm.

Woensdag zijn we doorgereden naar Charters Towers, hier kwamen we laat aan en zijn direct naar de camping gegaan.

Donderdag zijn we doorgereden naar Townsville en hebben we daar de stad verkent. Aan het einde van de dag zijn we naar het strand gegaan en hebben daar gechilt. Hierna zijn we naar de camping gegaan waar we in gesprek kwamen met een mijnwerker, grappig figuur.

Vrijdag zijn we naar een festival gereden dat in Palmer Creek was. Dit festival was nog niet echt van start dus we zijn maar doorgereden naar Ayr. Hier hebben we de dag doorgebracht in de stad en S'avonds zijn we naar Indiana Jones 3 gegaan (klote film!).

Zaterdag en zondag zijn we naar het festival gegaan, Hier trede van allerlei artiestiesten op en er hing een erg leuke sveer. We hebben hier van allerlei mensen ondmoet en goed gefeest.

Maandag zijn we weer terug gegaan naar Townsville waar we de berg bekommen hebben, dit leverde een erg mooi uizicht op (zie de foto's). S'avonds kwamen we die mijnwerker weer tegen, die uiteinderlijk dronken in zijn auto in slaap was gevallen, erg lache weer.

Dinsdag heb ik mijn camera laten maken voor slechts 20 dollar! Ik vond iemand die dat scherm van die gekregen camera wel effe over kon zetten, handig. Daarna kwamen we Willem en Sanne weer tegen op het strand, daar reisen we tot op de dag van vandaag nog mee. Deze avond is het erg laat geworden.

Woensdag zijn we naar Balgal Beach gegaan, een mooie kust camping waar de camper van Willem gerepereert moest worden, na een uurtje of 3 sleutelen deed ie het weer! S'avonds hebben we een kampvuur op het strand gemaakt.

Donderdag zijn we naar Mutarnee gereden

Vrijdag zijn we naar Paluma NP gegaan, een mooi park midden in het regenwoud. Hier hebben we een sRed belly black slang gezien (en gefotografeerd). Ook hebben we gewandelt in het regenwoud en zijn naar mooie uitzicht punten gegaan.

Zaterdag hebben we ook in het park doorgebracht.

Zondag zijn we naar de Jourana fall's gegaan een 240 meter hoge waterval, de hoogste van heel australie. Hier hebben we in de omgeving gewandelt en het regenwoud bekeken. Hierna hebben we een kampvuur gemaakt en daaromheen de avond doorgebracht.

Maandag zijn we naar de onderkant van de waterval gelopen om daar het watergeweld te bekijken. Onderweg naar boven raakte Willem een plant aan, gevolg was dat ie naar de arst moest omdat zijn hele arm en borst pijn deed.

Dinsdag zijn we via Cardwell naar Mision Beach gereden. Dit is een erg leuke plek direct aan het strand vol met jonge mensen. Jammer dat het weer een beetje tegen zit maar het is hier leuk genoeg om nog een paar dagen te blijven.

Woensdag (vandaag) zijn we om 4 uur snacht wakker geworden om voetbal te kijken. de 2-0 maakte de lange dag die we toen hadden wel goed. Hierna zijn we coco's noten gaan plukken en uithakken en hebben we in de zee gezwommen (en daarna was het pas 9 uur s'ochtens).

Morgen ga ik hopelijk duiken! Als er genoeg aanmeldingen zijn dan zit ik om 9 uur op het water!

Dit was hem weer! tot over een paar weken!

Erik

1 opmerking:

Anoniem zei

Toevallig! Ik dacht: Laat ik maar eens gaan kijken! En toen had je dus alweer een verhaal geschreven!

Leuk weer Erik, ik ben benieuwd naar je verhaal in het echt!
Ik heb waarschijnlijk hier in Amsterdam een eigen huis binnenkort, dus dan wordt het wel weer tijd voor een Friends-marathon!

Geniet van je laatste 2,5 week daar aan de andere kant van de werled :-D

Liefs