woensdag 12 maart 2008

Het echte Australie is begonnen!!!

Lokatie:Melbourne, Australie

Goede dag mensen!

Ik ben ondertussen weer terug gevlogen naar Australie! Hier begint een beetje het Australie gedeelte van mijn reis. Ik begin in Sydney om vervolgens verder te reizen naar Melbourne. Ik ben weer berijkbaar via me Aus nummer (met 10 uur tijdverschil).

Dinsdag zijn we weer terug gevlogen naar Australie, Sydney. De vlucht ging om 6:10 dus inchecken was al om 4 uur. We hadden nog geluk dat we de camper maandag om 21:00 mochten inleveren, zodat we in een keer door konden gaan. Het gevolg was wel dat we die nacht op het vliegveld moesten doorbrengen. Dit bleek echter geen enkel probleem! Dit omdat ik wel vaker op lawaairige plekken heb moeten slapen. De vlucht verliep verder prima (althans is me verteld ik sliep al voor het opsteigen). Hierna zijn we naar het hostel gegaan om daarvandaan weer wat dingen te regelen zoals bankzaken en belasting dingen. Ik heb een rekening hier nu lopen die 7% rente uitkeerd dus dat is wel mooi. In de avond hebben we in het hostel gehangen met een paar Oosenrijkers.

Woensdag vertrok de bus al vroeg (9 uur) richting Canberra. Dit is de hoofdstad van Australie. In de ochtend hebben we (tijdelijk)afscheid genomen van Bas. Hier kwamen we (Dennis en ik) om 2 uur aan. Toen zijn we opzoek gegaan naar een hostel. Al snel kwamen we erachter dat dat niet ging lukken omdat alles volgeboekt zat.... Sta je dan met je backpack op je rug in zo een vage stad. We hebben dit weten op de lossen door onze busreis te verplaatsen naar de avond. We hebben vervolgens onze tas in een kluis gedumt en zijn de dingen hier gaan bekijken. De dingen die we hier voornamelijk hebben gezien zijn: het parlementsgebouw, zowel de oude als de nieuwe en het hoger gerechtshof. Tevens hebben we leuk in de stad rondgelopen in de bloedhete zon. Hierna hebben we gedoucht en gegeten in een hostel (gewoon naar binnen gelopen zonder te betalen). Vervolgens hebben we de bus gepakt naar Melbourne waar we de gehele nacht in hebben gereden.

Donderdag kwamen we al vroeg aan in Melbourne. We waren op het moment van aankomst niet al te best omdat we maar een uurtje in de bus konden slapen. Toen we aankwamen bleek ook in Melbourne een hostel probleem te zijn, niet heel raar want de formule 1 was op komst. Na 4 uur zoeken en wat heen en weer gekloot hebben we een hostel kunnen krijgen voor een hele week. Opzich een prima hostel, niet heel schoon maar wel gezellig. Toen we eindelijk een kamer hadden zijn we praktisch direct gaan slapen. 's Avonds zijn we nog effe naar het cafe gegaan en hebben we een vage Ier ondmoet die wel lache was... om 12 uur hadden we er genoeg van en zijn we gaan slapen.

Vrijdag stonden we op en merkte gelijk dat er wat appart was, het was 40 graden! Een enorm hete dag dus! Het eerste wat we zijn gaan regelen, was een kaartje voor de Formule 1. Dit bleek eenvoudig en koste slechts 50 Euro. Verder hebben we de stad verkent en zijn naar een park gegaan. 's Avonds zijn we met Pele (nederlands meisje) gaan feesten tot in de late uurtjes.

Zaterdag was de tempratuur iets gezak. Deze dag zijn we naar de Formule 1 gegaan om alvast wat plaatjes te schieten. Onderweg hebben we Frank (die van Taupo bungy jumpen) gevonden. Bij het circuit moesten we effe onder een hek door, omdat we geen kaarten hadden voor zaterdag. Was erg leuk om de Formule 1 auto's te zien scheuren. In de avond ben ik op stap gegaan met nog 5 andere nedelanders en dit was erg lache.

Zondag was uiteraard de dag van de Formule 1! We zijn samen met Frank en nog wat nedelanders van de vorige avond rond een uurtje of 12 richting het Albert park gegaan. Op het park was het een groot feest. mooie vliegshows en optreden. Tevens waren er ook nog wat andere race's. Om 15:30 gingen de echte auto's van start. We hadden een leuke plek gevonden en de auto's kwamen op een meter of 10 voorbij. Tijdens de race sloeg de warmte wel toe, 40 graden in de brandende zon is niet echt lekker. Tijdens de race heb ik ook een stuk of 5 mensen zien flauw vallen. Met wat water hebben wij het gelukkig prima uit kunnen houden. De race had wel een nadeel: Ferrari was niet goed bezig en dat heeft me ook 10 dollar gekost (op Massa gewed). Na de race zijn we over de baan naar het grote veld gelopen waar Kiss een concert gaf. Er leuk, het rockte de pan uit zeg maar. Compleet met vuurwerk en dergelijk was het een prima show. Hierna zijn we weer naar het hostel gegaan, waar we na een douchen direct zijn gaan slapen.

Morgen is het Paddy's day, een of andere feestdag en daarna ben ik jarig, dus er zal nog wel genoeg gefeest worden! Ik mis Amsterdam wel een beetje overigens, hoewel hier genoeg is om deze reis top te maken.

laterz

6 opmerkingen:

Anoniem zei

hee erik!!
ik ben jaloers op je dat je naar de forumule 1 bent geweest en vooral zo goedkoop dat kan hier niet :P
was wel een spectaculaire race! zeker vet leuke foto's ook
en alvast voor morgen gefeliciteerd met je verjaardag!!
groetjes mark

Anoniem zei

Joooooo Erik! Gefeliciteerd daar alvast.. hier ben je pas over een paar uurtjes jarig hahah. Super vet dat je naar formule 1 geweest bent woeeei!
liefs Marloes

David zei

Heyo Erik,

Gefeliciteerd gozert! Tijd voor een dik feestje ;) Ik lees wel weer wat je uitgespookt hebt!

Later, David

Anoniem zei

Heey Erik,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Drink vanavond maar een extra borrel op je gezondheid!

Greetz, Roy

Anoniem zei

Heey erik!!
nog van harte gefeliciteerd!! (jaja beetje laat i know :$ shame on me) maarjah, beter laat dan nooit he :P
kusje Pauline

Bert PcM zei

Ha Erik,
Wat een belevenissen aldaar. Ik lees je verhalen altijd met plezier! Feest ze verder.
groet, Bert PcM