zaterdag 17 mei 2008

Tropische tijden, vol krokodillen

Lokatie: Darwin, Australie

He mensen,

Weer is een teken van leven van mij! Ik hang nu en de komende week rond in Darwin, een van de noordelijkste (en dus warmste) steden van OZ. Hier weer een verhaal over wat ik gedaan heb de laatste tijd.

Zaterdag tot maandag hebben we rondgehangen in Alice Springs. Dit kwam neer op sammen met wat mensen die we terplekke hebben ondmoet hangen bij het zwembad.

Dinsdag hebben we Alice verlaten om een de MC dowell ranges te bekijken. Samen met Sanne en Willem zijn we eerst naar Standley Charm geweest, een indrukwekkende kloof met een hele rotsenpartij daarachter. De nacht hebben we doorgebracht op een picknick plek rond een groot kampvuur.

Woensdag zijn we doorgereden naar Ellery CK Big Hole, een meer midden in de woestijn. Dit meer lag in een erg mooi gebied met mooie rotsen en dergelijk. We hebben uiteraart in dit meer gezwommen maar dit was niet heel aangenaam omdat het nogal koud was (wat raar was in de woestijn maar dat zal wel). Hierna zijn we weer teru gereden naar A.S. om daar de nacht door te brengen.

Donderdag zijn we verdergetrokken naar het noorden. Al snel moesten we afscheid nemen van Sanne en Willem omdat hun auto de geest gaf. Wij zijn doorgereden naar Wycliffe Well, een camping die in het thema stond van UFO's en zo (waarom geen idee) hier hebben wij de nacht doorgebracht.

Vrijdag zijn we verder gaan reizen met als eerste stop de Devils Marbles. Dit zijn ronde stenen die er nog al bizar uitzien. Naar een aantal foto's zijn we doorgereden naar Tennant Creek een vage stad vol dakloze Abo's. Hier zijn we ook even naar een Telegraf station geweest(iest van een oud communucatie huis). Hierna zijn we door gaan rijden naar het bekenste cafe van de outback Daly Waters. onderweg moetsen we overigens wel nog effe wachten tot er 400 koeien de weg overgestoken waren. In Daly Water hebben we gegeten en gedronken en genoten van een artiest die allerij commedy nummers zong zoals: Cowboy with a poedel en If you put a tax on that.

Zaterdag zijn we naar Katherine gereden. Onderweg hebben we nog de Cutta Cutta grot gezocht. In Katherine hebben we uitgebreid in een Spa pool gehangen in de mooie natuur daar.

Zondag zijn we doorgereden naar de Edith Falls een erg mooi meer met een waterval erbij. Hier hebben we relext kunnen zwemmen en snorkellen ook hebben we nog een wandeling gemaakt naar een ander meer dat er helemaal uitzag als een paradijs. Bij het meer hebben we ook de nacht doorgebracht tussen de kikkers en hagedissen.

Maandag zijn we naar Cooinda gereden in een nationaal park. Dit is een gebied midden in de tropen vol met krokodillen en andere beesten. Hier hebben we lopen vissen en de omgeving verkend.

Dinsdag zijn we naar de Nourlangie rotsen geweest, een mooi gebied met spektuculaire rotsen en abo tekeningen. Hierna zijn we doorgereden naar Ubirr waar we de rest van de dag hebben gevist. S'avonds stond ons een ware muggen hel te wachten met zo een 100 muggen per persoon om je hoofd heen, leuk weer.

Woendag (14 mei) hebben we een boottocht over de rivier gemaak dat geregeld was door abo's een boottocht met hele verhalen over vroegere jachtmethoden en zo met als hoogtepunt een krokodil die effe langs kwam. Hierna zijn we weer gaan vissen. Toen we s'avonds naar de camping reden stond een gedeelte van het bos in brand (steken ze aan voor natuurbehoud of zo) dit was een erg mooi gezicht in het donker.

Donderdag zijn we naar Bark hut gegaan. Daar hebben we een poging gedaan om met onze auto een 4x4 track te rijden, al snel moeten we verder lopen maar we hebben wel mooie natuur gezien met heel veel kangeroe's

Vrijdag hebben we in het beging van de dag een cruise gevolgt tussen de krokodillen. De grootste krokodil was 5,5 meter en woog 600 kg, van 2 meter afstand is het een erg indrukwekkend beest! Ook begrepen we gelijk wel dat als zo een beest je pakt je geen schijn van kans meer heb. Deze nacht hebben we ij Tumbling waters doorgebracht op een camping.

Zaterdag zijn we in de Berry's springs gaan zwemmen en daarna heb ik een Wildlife park bezocht. Hierna zijn we richting darwin gereden om op een paar km van de stad te overnachten.

Zondag zijn we de stad ingetrokken en hebben daar een leuk hostel gevonden. daarna ben ik dit hele verhaal gaan typen.

Vanavond gaan we naar een festival hier in de buurt, dat belooft wat!

laters en tot volgende keer

Hoi Erik,
Mooie verhalen weer en enge foto`s
met die enge slangen en krokodillen. Je ziet er goed uit, behalve je gewonde teen dan,haha.
Geniet nog de laatste zeven weken.
Het is nog een lange tijd dus veel plezier daar.
Groetjes van je ma

Anoniem zei

HI GUYS...GOOD PHOTOS, LOOKS LIKE YOU ARE HAVING A GOOD TIME...
BYE FOR NOW...
CRAIG..
PORT LINCOLN.

Hey Eric,

volgens mij vermaak je je wel daar down under, goed zo! De mooie foto's van de prachtige natuur en wildlife doen me denken aan mijn eigen reis :)

Groetjes Lisan (uit Drunen)

Anoniem zei

Haha cool je Crocodile Hunter-foto's!

Zo te zien vermaak je je nog! Echt super mooie foto's trouwens van die rotsen!

Onze papa's zijn op dit moment ook aan de andere kant van de wereld, ben benieuwd hoe zij het daar hebben!

Geniet er nog maar van daar!

Liefs!

Hoi Erik
Net weer van je verhalen zitten genieten en nog meer van je foto`s.
Kijk je wel uit daar met die scarry beesten. Wij gaan ons hier nu opmaken voor het examenfeest van Margot. Jammer dat je er niet bij kunt zijn. Geniet er nog van die laatste weken. Tot schrijfs.