maandag 2 juni 2008

Feesten in Darwin en door richting oostkust

Lokatie: Richmount, Australie

He lezers!

Ik heb Darwin weer verlaten en dacht laat ik weer is een keertje wat van me horen, dus bij deze weer een verhaaltje.

Maandag 19 mei tot vrijdag 23 mei zijn we in Darwin geweest. Al vanaf de eerste dag hebben we opgetrokken met een OZ genaamt Aaren. Dit is een beroeps duiker uit Perth. In Darwin hebben we voornamelijk gefeest. Onderandere zijn we naar alle kroegen gegaan en naar een regea festival geweest. Ook hebben we Football gekeken in een grote kroeg aan het strand. Overdag hebben we nog is een keer de olie laten verversen van onse bak. Ook hebben we de Sunset markt bekeken die zeker de moeite waard was.

Zaterdag zijn we Darwin ondvlucht (na een goed afscheid feestje). Hierna zijn we naar Litchfield park gereden waar we de rest van de dag in een Spa pool hebben gelegen en lekker lopen relexen. S'avond hebben we nog een of andere grote rat gezien (zie foto's), zal wel een bedreigt beest zijn.

Zondag begonnen we met een wandeling van 5 km door de omgeving, hierbij hebben we prachtige watervallen gezien. Hierna hebben we de Florence Fall's en de Wangi fall's gezien. Deze waren erg spectuculair. S'avonds ben ik bijna in een slang gestapt, niet handig omdat ik op slippers liep. Maar gelukking ging het goed en heeft het wat leuke foto's opgelevert. Na dit avontuur hebben we een groot kampvuur gemaakt.

Maandag hebben we gezwommen in de Florence fall's en zijn daarna doorgereden naar Dally river. Een erg bekende visplek maar verder maakte het een vervallen indruk. S'avonds werd duidelijk dat Dennis griep had.

Dinsdag heb ik in de ochtend een uurtje gewerkt op de camping. In de middag ben ik met Dean de rivier opgegaan met een boot om vuiken te plaatsen. Erg leuk effe een stukje varen op zo een rivier vol met vis en krokodillen. Hier heb ik overigens mijn eerste wilde zoetwater krok gezien! Dennis was nog zo ziek als maar kon.

Woensdag werd Dennis iets beter. Wij zijn via een erg mooie route (Old Stuart HW) naar Katherina gereden waar we de rest van de dag hebben doorgebracht.

Donderdag zijn we eerst naar Mataranka gereden. Hier hebben we gesnorkeld in een warmwater rivier. Hele mooie omgeving waar we ook een mooie hagedis vonden (en op de foto hebben gekregen). Hierna zijn we voor de 2e keer naar Daly waters gegaan. In deze geniale kroeg hebben we weer genoten van genoeg onzin. Dennis is betijds nr bed gegaan, maar ik heb met wat engelsen het nog knap laat gegmaakt.

Vrijdag was een riante reisdag waarin we afscheid moesten nemen van de Stuart HW om richting het oosten te trekken. We hebben op een parkeerplaats overnacht naast een groot kampvuur.

Zaterdag zijn we doorgereden naar Mt. Isa. Onderweg hebben we nog een echte rodeo gezien van allerlij blije Hill-Billy's.

Zondag 1 juni zijn we naar Mary Kathleen gereden. Dit is een oud uranium stadje waar helemaal niks meer van over is. Het enige wat er nog te vinden was waren de wegen en de vloeren van de huizen, appart om te zien. Hierna zijn we doorgereden naar Corella dam waar we bij het meer hebben lopen vissen en rond hebben lopen klooien.

Maandag zijn we naar Cloncurry gereden, een niet heel onaardig platteland's stadje. Tot onze verbazing waren er ook nog andere backpacker's waar we een tijdje mee hebben lopen ouwehoeren. Ook kwam ik iemand uit Nieuw Zeeland tegen die mij vertelde (een groot geheim) dat er Inca's hebben geleeft in NZ.

Dinsdag zijn we doorgereden naar het het gehucht Richmount. Onderweg heft onze auto de kilometerstad 300.000 km behaalt (ja dat is erg veel). Ook moeten we onderweg aan de kant omdat er een huis over de weg werd vervoert. Komende nacht zullen we hier overnachten.

We zullen nu verder gaan richting Cains waar ik (over een maand) via Sydney weer naar huis vlieg.

Laterz!!! Erik

P.s. In dit dorp is het heelhaas niet mogelijk foto's op me site te zetten die komen dus nog!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk weer een verslag! Heb echt gelachen om wat je allemaal schrijft!

Nog een maandje dus.... Pff dat gaat hard opeens!

Geniet er nog van!

Liefs vanuit Amsterdam, waar de zon net weer een beetje door begint te breken na een hele dag regen.

Unknown zei

Spookstadjes en kampvuren, klinkt goed man! Hopelijk heb je t nog naar je zin.. en zijn je tenen nog heel na al die beesten waar je zo te horen constant bijna instapt ;-)
Nog een maandje! Enjoy!
Paul