zaterdag 5 juli 2008

Chillen in Cains en daaromheen

Lokatie: Cains, Australie

Goede Dag!

He nederlanders! Ik zit voor de laatste dag in Cains, morgenavond vlieg ik door naar Sydney. Vanuit daar vlieg ik twee dagen later weer naar nederland, de 10e ben ik in de ochtend weer thuis. Hier gaat het nog prima! Hier nog belevenissen van de laatste tijd.

Vrijdag 20 juni zijn we doorgereden naar Bramston Beach, een strandplekje waar we de dag relext hebben doorgebracht aan het strand

Zaterdag zijn we naar Cains gereden (voor de eerste keer) en hebben de stad een beetje verkend. Hierna zijn we naar een Hostel gegaan omdat daar grote hoop was op een tv waar we midden in de nacht nederland rusland konden kijken. Uiteinderlijk hebben we voetbal gekeken op een verrotte computer die steeds uitviel. Aan het einde is Willem nog het hostel uitgezet door een gestoorde nachtwaker. Al met al heb ik 2 uur geslapen maar het bed lag wel lekker.

Zondag zijn we naar Cape Tribulation gereden, hier hebben we in de natuur gewandeld en gerelext op de prachtige stranden daar. Midden in de nacht hebben we nog een poging gewacht om een paling te vangen. Dit was net niet helemaal gelukt maar dat maakte weinig uit.

Maandag hebben we nog meer van de omgeving gezien, onderandere mangrove bossen en een dicht regenwoud.

Dinsdag en Woensdag hebben we doorgebracht in Port Douglas een levendig strandplekje waar het helemaal vol zit met backpackers. Hier hebben we ook gefeest en in de stad rondgehangen

Donderdag zijn we doorgereden naar Ellis beach. Dit is een camping direct aan het strand. Hier hebben we de auto gerepareerd (klein dingetje) en hebben we op het strand gelegen. Hier hebben we ook nog een vis poging gedaan en Dinnis heeft nog een vis uit het water kunnen trekken.

Vrijdag zijn we naar Cains terug gegaan. Omdat er geen plek was in een hostel moesten we de nacht doorbrengen op een camping net buiten de stad. Deze dag hebben we in de stad rondgehangen en de hele stad leren kennen. Cains is opzich een leuke stad alleen het is nogal een toeristenhok.

Zaterdag en zondag hebben we doorgebracht in een hostel in de stad. Dit was een lekker luidruchtig hok dus veel is er niet geslapen. Ook heb ik hier mijn duiktrip weten te regelen

Maandag was het de dag van mijn 2e duik op de Reef. Om 6:40 werd ik opgehaalt met een bus. Hier kon ik een riante tijd inzitten omdat de boot vertrok vanuit Port Douglas. Ik heb deze dag 3 duiken gemaakt op 3 verschillende riffen. De 2e duik was een duik vanaf een nog varende boot. Tijdens deze duik hoefte je amper te zwemmen omdat er een goede stroming stond waardoor je verplaatst werd. Ik heb deze dag 3 keer 40 min onderwater gelegen met als diepste punt 20 meter. S'avonds zijn we nog uitgegaan in Cains.

Dinsdag zijn we vertrokken naar de Table lands. Het eerste dorp waar we gestopt waren was een Hippy dorp Termite dat helemaal vol zat met toeristen. Hierna zijn we doorgereden naar Malenda waar we de nacht door hebben gebracht.

Woensdag hebben we een krater bezocht dat midden in een bos lag. dit krater was tenminste 80 meter diep en was voor een groot gedeelte nog onbekent. Hierna zijn we nog naar 4 watervallen gegaan waar we mooie plaatjes geschoten hebben. S'avonds hebben we een Football game gekeken (wel grappig omdat het zo aggresief is.)

Donderdag hebben we een paar parasiet bomen bezocht die echt gigantisch groot waren. Tevens hebben we het voor elkaar gekregen om weer bijna in een slang te stappen, het zit vol met Red belly bleck snackes. S'avonds zijn we teruggegaan naar Cains om afscheit te nemen van Sanne, Willem, Anouk en Milou.

Vrijdag zijn we naar Ellis beach gereden om daar nog een laatste avond met een kampvuur door te kunnen brengen.

Dit was weer mijn verhaal! De allerlaatste dagen zet ik nog wel effe op deze site als ik terug ben in Nederland! Tot snel!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ey gozer,
Je komt dus weer deze kan op? goed om te horen! ben wel weer toe aan een avondje slap gelul over kangeroos enzo.
Barbra heeft je ook gemist!
ik spreek je volgende week wel!
- Franke

David zei

Heyo Erik,

Balen dat je tijd er weer op zit! Ik ben benieuwd naar alle sterke bierverhalen ;)

Goeie reis en ik spreek je als je terug bent.

Greetz, David