donderdag 31 januari 2008

Eerste dagen in Sydney

Lokatie: Sydney, Australie

He mensen!

Bij deze mij eerste echte bericht dat ik schrijf vanuit een (net te dure) computer in mijn hostel.

Het is voor mij de derde dag nu hier, dit is de eerste dag dat het weer een beetje tegenvalt.... morgen beter hoop ik!

Te beginnen met de vlucht, de vlucht van Amsterdam naar Sydney duurde 26 uur en verliep zoals het ook zal moeten. Het was een vreselijk lange vlucht, de stoelen waren wel ruim en met een eigen tv scherm was het opzich nog best wel uit te houden. Tijdens de laaste vlucht was er wel veel turbulentie (op een of andere manier altijd tijdens het eten). Nadat we geland waren konden we gelijk met een of andere bus naar het hostel toe waar we gemakkelijk konden inchecken. Die avond zijn we betijds naar bed gegaan dit om een Jet-leg te voorkomen (wat overigens gelukt was, bijna nergens last van).

De tweede dag begon in het zwembad waar ik gelijk in contact raakte met andere backpacker, wat wel heel leuk was! Leuk oewehoeren in de brandende zon met een tempratuur van ongeveer 25 graden! Hierna zijn we met een andere backpacker uit Zweden de stad in gegaan. Dit was erg leuk! We hebben de haven gezien wat erg indrukwekkend was. Tevens heb ik een telefoon nummer en een post adres geregeld. Bij deze mijn gegevens:

Telefoon nummer: (+61) 0424027422 (als je belt denk na over de 10 uur tijdsverschil!!!)

Mijn post adres:
Erik Egmond TCP # 12849
Travellers Contact Point7th Floor
Dymocks Building428 George Street
SYDNEY NSW 2000
AUSTRALIA

Het is altijd mogelijk om mijn post te sturen, ik kan dit door heel Australie ontvangen!

Toen we terugkwamen zijn we met z'n 3e gaan eten, zelfgekookte pasta wat prima smaakte. Na deze maaltijd zijn we de kroegen gaan verkennen. We zijn voornamelijk naar de backpackers plekken gegaan samen met de zweedse backpacker (ja ik ben zijn naam al vergeten). Om 3 uur lag ik in me bed.

Nu de 3e dag stond ik op om 12 uur! Dit is erg laat omdat je met 6 man op een kamer slaapt wordt je meestal al eerder wakker. Toen ik net buiten stond kwam Dennis uit het niets ineens aanlopen. Dennis is nu zijn spullen aan het uitpakken, helaas heeft hij wel een andere kamer. We zijn nu compleet en gaan zo de stad verder verkennen.

Kortom: ik vermaak me prima!

Tot snel!

Gegroet , Erik

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Erik,
Die foto met die winkel met mijn naam is niet voor niets. Heb ik effies geregeld. Dan snap je natuurlijk.
Heb de andere fot's bekeken en... er zijn er zowaar enkele waar geen meneertje met een biertje op staat. Ik ben eindelijk bijgekomen van het feest. Ik geniet overigens nog steeds na. En nu gaan we ons opmaken voor carnaval. Bij elk biertje zal ik aan je denken. Dus....dat worden een paar drukke dagen.
Good luck, Eric

Unknown zei

Yo erik,

Ik dacht juist dat het de bedoeling was een beetje met echte buitenlanders om te gaan. nou goed Zweden is geen nederland.
Ey maar kun je daar bellen met die telefoon? en heb je er al een skippy mee gefilmt?
Veel plezier de komende dagen!