vrijdag 29 februari 2008

Vulkanische tijden!

Lokatie: Taupo,Nieuw Zeeland


Hey lezers!

Ik zit nu in Taupo, een leuk stadje waar van alles te doen is. Vandaag is er ook nog iets van een triatlon dus de straten staan helemaal vol! Verder is alles prima met mij! Vermaak me prima hier!

Dinsdag na dat ik het verhaal getypt heb zijn we weer terug gegaan naar de camping waar we een paar mensen ontmoet hebben van een jaartje of 20. Met hun hebben we bier drinkend de avond doorgebracht. Ook leuk om is een tijdje met locals opgescheept te zitten!

Woensdag was de dag van de overtocht om een uurtje of 12 waren we bij Picton en zijn de boot weer op gegaan om terug te gaan naar het noordeiland. De boot was aanzienlijk luxer als toen we naar het zuideiland gingen. Na een bootreis van 4 uur kwamen we aan in Wellington waar we nog 2 uur noordelijker hebben gereden. We hebben de nacht doorgebracht op een picknick area langs de weg.

Donderdag zijn we verder gereden naar Taupo. Een erg leuk stadje waar veel te doen in voor ons. We zijn begonnen met wat Info te verzamelen (VVV) en een plan te maken. Vervolgens zijn we naar een vulkanisch gebied gegaan om daar allerlij geisers en dergelijk te bekijken. Erg mooi allemaal. Vervolgens gingen we naar de camping om de nacht door te brengen. Op de camping kwamen we in contact met een andere nedelander (frank) en nog een fransman. Na een avond ouwehoeren en doorzakken was het duidelijk: de volgende dag zou ik gaan Bungy Jumpen...


Vrijdag toen ik opstond begon het duidelijk te worden dat ik inderdaad ging Bungy Jumpen van een 47 meter hoge rots. Samen met Frank ben ik dus een sprong gaan wagen... 47 meter de afgrond in om vervolgens koponder een meertje in te gaan! De sprong was erg leuk (ook zeker eng)! Heb er echt van genoten en de foto's liegen er ook niet om. Na mijn sprong hebben we nog een aantal dingen in de buurt bezocht. Waaronder: een waterval, een honing fabriek, een stuwdam en een energie centrale die werkt op stoom dat uit de grond komt. Aan het einde van de dag zijn we gaan chillen in een door aarde verwarmde rivier (op hete punten wel 80 graden!). Hierna zijn we weer terug gegaan om vroeg naar bed te gaan.


Zaterdag hebben we meer kokende moderpoelen bezocht. Toen het ging regenen heb ik een internet cafe opgezocht. Vanavond vertrekken we richting Mount Doom (Lord of the Rings!)



Laterz!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Heej erik!!
klinkt allemaal wel leuk!!
vooral dat bungee jumpen!!
zo te horen bevalt het je daar allemaal prima!! ik pas goed op je chik en mijn lieve zus natuurlijk!!
groetjes mark van loon

Anoniem zei

Eeeey broerder!

Nooit verwacht dat je het had gedurfd! Gelukkig ben je kaal, anders blijf je aan de gang met die ongein! Ik heb net een motor aangeschaft, japanse troep uiteraad!

Spreek je snel weer!

Groeten van ma, pa en hond uiteraad!

Wally

Anoniem zei

Waaaahhh heel dapper..die sprong!
Leuke verhalen en foto's weer!
Have fun
xx suus

Anoniem zei

heel gaaf erik!!
K was daar egt niet naar beneden gedjumpt haha ;) mij beetje te hoog haha!!
Have fun daar!!

Kusjee Pauline

Anoniem zei

Hoi Erik en Vrienden,

Wij gaan weer proberen een berichtje te plaatsen. Wij hebben genoten van de mooie foto's. Dapper van die sprong,als je terug komt kan je zo bij de comando's. Je haar is trouwens goed geknipt. Hebben ze daar maar een coupe?

Groetje Henk en Ria