zaterdag 19 april 2008

Kangeroe's, vissen en doorbikkelen

lokatie: Port Lincoln, Australie

Jo mensen!!

He hoe is het? Hier allemaal prima, ik heb de outback verlaten om we effe aan de zee te chillen, het is hier overdag nog 25 graden dus prima te doen!!

Maandag zijn we na mijn laatste verhaal naar The living Dessesert gegaan en hebben daar allerlij beelden gezien, tevens zat het helemaal vol met kangeroe's! Op de weg terug naar de auto liep ik mijn hele teen open. Later op die avond sneuvelde mijn camera, het zat niet mee!

Zondag zijn we naar Silverton gegaan. Onderweg zijn we gestopt bij de day dream mine om daar de mijn in te gaan. In de mijn werd verteld hoe vroeger al het zilver uit de grond werd gehaalt, best interresant. In het spookstadje Silverton is de film Madmax opgenomen, we hebben daar foto's genomen van de omgeving en van de auto van de film. De nacht hieropvolgend hebben we doorgebracht tussen de kangeroe's die daar op de camping rondliepen..

Maandag zijn we doorgereden naar de kust naar Port Pirie. Waar we de nacht hebben doorgebacht. In de ochtend waren we nog getuigen van 2 vechtende kangeroe's! cool om te zien!!
Dinsdag hebben we spullen gekocht die we al tijden nodig hadden, bv. eten en dergelijk. Verder heeft Dennis veel gevist in de omgeving daar. Ik heb het stadje verkent en heb bij Dennis gekeken. Ook heb ik op het strand gelegen waar ik mijn eerste pelicaan van de vakantie zag!

Woensdag zijn we doorgereden Williamstown. Hier hebben we een wandeling gemaakt van 3 uur lang over de Aligator george track, Dit hield in een enorme kloof met steile rotswanden en dergelijk. Na deze wandeling zijn we naar Port Augusta gereden waar we op een camping de nacht door hebben gebracht.

Donderdag zijn we doorgereden naar Cowell, een mooie tussenstop omdat we op weg waren naar Port Lincoln. Hier hebben we een beetje lopen rondbanjeren en vissen. Op de pier kwamen we iemand tegen die nog wel een paar krabben over had die we mochten hebben. Aan het eind van de middag hebben we besloten dat we oester moesten gaan eten (Cowell is een oesterstad). Dit hebben we ook gedaan, gatverdame wat een smerige slijmerige hap zeewater was dat. Hierna hebben we de gekregen krab gekookt en opgegeten. De krab was een stuk beter te eten dan de oester.

Vrijdag hebben we een beetje vissend en op het strand hangend doorgebracht. Er waren een aantal vissen te vangen en voor de kust zwommen wat dolfijnen die we leuk waren om te zien. S'avond hebben we de gevangen vis opgegeten, deze (lether Jacket) was erg lekker!

Zaterdag zijn we doorgereden naar Port Lincoln, een erg leuke stad om te zien en met een mooie zee en lekker weer was het duidelijk dat we ons hier wel effe konden vermaken. Het eerste dat we gedaan hadden was effe duiken regelen voor de dag daarna en wat zalmen uit het water getrokken. Hierna hebben we de stad verkend en de zalm opgeten. S'avonds was er een Halo te zien. Dit is een ronde cirkel om de maan heen (is ook een foto van).

Zondag begon met vroeg opstaan om te gaan duiken! De duik die was in de haven. Het was voor mij een leuke duik, alles ging prima en wel een aantal leuke vissen gezien. Ook gingen de buddy's waar ik mee dook een balk optillen met luchtballonnen. Vervolgens hadden weer zalm voor lunch. Verder hebben we de dag in het stadje rondgehangen.

Maandag zijn we om 7 uur opgestaan om te gaan vissen met een boot. Deze boot was van iemand die Dennis ontmoet had tijdens dat ik duiken was. Vissen was erg leuk! we hebben een rog en 2 haaien gevangen dus dat was nog redelijk spectakulair te noemen. Verder hadden we oon nog wat Withing gevangen (ik ook!) en ik heb nog met een hengel lopen vechten met een sting ray! Op de camping hebben we de vis schoongemaakt en opgegeten (haai voor avondeten)

Woensdag vertrekken we naar het noorden richting Uluru Rock!

LAterz, Erik

4 opmerkingen:

Anoniem zei

HI MATES..
KOOL PHOTOS, THANX..I HAD A GOOD DAY IN THE BOAT, IM SURE YOU GUYS DID..I ONLY WISH I COULD READ DUTCH...
HAVE FUN...CRAIG

Anoniem zei

Hoi Erik,
Je foto`s en verhalen zijn weer erg leuk, als we niet oppassen wordt je nog een vis liefhebber haha.Veel plezier nog op je verdere reis.
Kusjes van ma

Anoniem zei

Haha wat ben je een hoop exotische dieren aan het eten daar!

Anoniem zei

Nou, nou, dat ziet er bloederig uit, maar goed dat er geen pirhana's in de zee zwemmen daar. Maar ook die stingray kan behoorlijk eng zijn, als je er mee gaat zwemmen. Weet je nog hoe Steve de Crocodile hunter aan zijn eind kwam !!
Van die zalm wordt je super gezond en ze zeggen dat het ook goed is voor je hersenen, dus het komt vast helemaal goed met jullie.
Leuk kloofje, ging dat wel met je gekwetste teen?
Veel plezier bij uluru rock, wordt ook weer zeer vroeg opstaan denk ik. Maar het schijnt meer dan de moeite waard te zijn.

groeten,

Hetty